Kao predškolska ustanova “Big Bird” obavljamo obrazovno-vaspitni rad i negu dece od prve godine i jaslenih grupa pa sve do polaska u školu.
Organizovani smo po malim grupama, približne starosne i razvojne dobi.
Naša namera je da pored brige o deci i učenja:
– deci bude zanimljivo
– sve bude prilagođeno njihovom uzrastu i mogućnostima
– podstičemo opšti razvoj deteta (opažanje, psiho-motoriku, jezik, intelektualne sposobnosti i socijalizaciju).
Naš vrtić radi po Montesori modelu i naši vaspitači su sertifikovani Montesori vaspitači.
Naš program zasniva se na sledećim karakteristikama:
- podsticanju razvoja pet osnovnih mentalnih operacija kod dece
– opažanje sličnosti i razlika
– klasifikovanje (grupisanje)
– opažanje (prepoznavanje) obrazaca
– razumevanje odnosa i
– rešavanje problema - usmerene su ka usvajanju ključnih koncepata (oblik, struktura, građa, boja i broj) i osnovnih pojmova (živa bića, stvari, transport, hrana i sl.)
- uključuju svih pet čula
- angažuju i motoričke funkcije deteta
- raznovrsne su i većinom se odvijaju kroz igru, kako bi deci bile zanimljivije i lakše
- realizuju se uz pomoć materijala i učila koji su prilagođeni dečijem uzrastu
DODATNE AKTIVNOSTI U SKLOPU VRTIĆA
Kako bi mališani imali raznosvrsno i kreativno iskorišćeno vreme na raspolaganju im je veliki broj aktivnosti u sklopu naše ustanove.
ŠKOLICA STRANIH JEZIKA
S obzirom na to da smo počeli kao škola egleskog i dalje je akcenat naše dodatne nastave na učenju jezika. Iz tog razloga naši mališani i školarci imaju časove engleskog tri puta nedeljno koje drže licencirani profesori.
LIKOVNA STVARAONICA
Zato što želimo da pružimo deci priliku da kroz likovno stvaralaštvo izraze svoju ličnost i u tome se usavrše, pored svakodnevnog programa koji uključuje crtanje i bojenje, jednom u toku nedelje naša profesorka sa decom radi i stvara prava mala umetnička dela.
ŠKOLICA SPORTA
Vodeći se izrekom u zdravom telu zdrav duh, a i zato što smo svesni da deca sve manje vremena provode u fizičkim aktivnostima, organizovali smo školicu sporta. Naš licencirani trener u prostorijama vrtića tri puta nedeljno drži časove korektivne gimnastike koje sadrže vežbe prilagođene kako sasvim maloj deci, tako i deci predškolskog uzrasta.
KULTURNA ŠKOLIGRICA
Veoma nam je važno da naša deca budu upoznata sa kulturom i izložena pozitivnim uticajima pozorišta, kulturnih manifestacija, koncerata za decu, ili jednostavno, da pogledaju najnoviji crtani film u bioskopu. Na ovakvim izletima decu učimo i društveno prihvatljivom ponašanju u različitim situacijama.
MUZIČKA RADIONICA
Mi u Big Bird-u znamo da deci treba razvijati ljubav prema instrumentu i muzici od najranijeg detinjstva i bavljenje muzikom ima direktni uticaj na razvoj mozga i inteligencije, jer aktivira vezu između leve i desne hemisfere mozga. Muzika decu pokreće, uveseljava, jača energiju, smanjuje agresivnost i opušta. Jedan dan nedeljno smo rezervisali za čas muzičkog, gde se deca upoznaju sa instrumentima, taktiranjem, ozbiljnom muzikom prilagođenom dečijem uzrastu i opštem znanju koje je fantastična osnova za upis u muzičke škole.
MALI NAUČNICI
Deca su po prirodi radoznala i obožavaju eksperimente, pa je rano detinjstvo savršeno za razvijanje ljubavi prema učenju i prirodnim naukama. Mala deca, pogotovo deca od tri do osam godina, najbolje uče kroz praktičan rad, kada nešto iskuse svojim čulima. Zato sa decom radimo različite (bezopasne!) hemijske eksperimente koje ih kroz iskustvo uče sili zemljine teže, agregatnim stanjima i raznim drugim prirodnim zakonitostima.
PLESNA ŠKOLA
Pokret je nešto što deci dolazi prirodno. Male bebe reaguju na ritam dok još ne znaju da hodaju ni govore. Mi prepoznajemo osnovnu ljudsku potrebu za plesom i želimo da decu upoznamo sa različitim vrstama plesa još od malih nogu. Od narodnih plesova do bečkog valcera, naša deca jednom nedeljno uče da plešu uz pomoć instruktora plesa sa dugogodišnjim iskustvom u podučavanju dece.
ŠKOLICA POSLASTICA
U Big Bird-u volimo učenje kroz iskustvo i zabavu, pa naša deca ponedeljkom mese kiflice i prave razne slatke i slane poslastice sa našom Mrs. Cook Snežanom koja deci na pravi način prenosi ljubav prema ovom pomalo zaboravljenom i zapostavljenom pravcu umetnosti.
BORAVAK U PRIRODI
Kako nam je važno da budemo jedno sa prirodom, Vašu decu vodimo na edukativne izlete u Zoološki vrt, na Avalu, na Adu, i druga lepa mesta u prirodi koje Beograd ima da ponudi.
Organska bašta koju gajimo u okviru vrtića dodatno pojačava vezu sa prirodom i uči dete koliko je strpljenja potrebno da se uživa u plodovima svog rada.
RAZVOJNO SAVETOVALIŠTE
U okviru vrtića deci je na raspolaganju fizijatar koji redovnim pregledima kroz igre i vežbe kontroliše rast i razvoj dece.
Naš logoped će pomoći da dete, ukoliko mu je potrebno, lakše savlada bilo kakve prepreke u govoru.
Redovnim posetama stomatologu uštedećemo Vaše vreme i na vreme Vas obavestiti o zdravlju zubića Vašeg deteta.
PROSLAVA ROĐENDANA
“Big Bird” veruje da je rođendan svakog našeg deteta poseban dan, pa se tog dana u okviru vrtića organizuje proslava po želji i uzrastu slavljenika. To može biti odlazak u pozorište, bioskop, igraonicu, ili nešto drugo, prema dogovoru.
SUPER VESELI PETAK
Kako bismo dragim roditeljima pružili mogućnost da imaju jedan dan u mesecu samo za sebe, a mališanima ponudili nezaboravan provod u sklopu vrtića, organizovali smo Super Veseli petak svakog prvog petka u mesecu. To popodne je rezervisano za odlazak u bioskop, provod uz animatora ili časove plesa, nakon čega u Big Bird-u pravimo zabavu za decu sa organizovanom večerom, kolačima i drugim đakonijama, a klinci po želji mogu tu i da prespavaju. Roditelji dolaze po decu u subotu u 11h, odmorni i nasmejani.
REKREATIVNA NASTAVA
“Big Bird” ima tradiciju odlaska na rekreativnu nastavu na Zlatibor, dva puta u toku godine (zimovanje i letovanje). Na našim rekreativnim nastavama, pored konstantne brige o bezbednosti Vaše dece, osoblje vrtića teži ka tome da kod dece pojača samostalnost i tako im podigne samopouzdanje. Događaje sa naših rekreativnih nastava deca dugo i sa osmehom prepričavaju.
PREVOZ
Bez obzira na to gde se u Beogradu nalazite, Vaše dete može pohađati naš vrtić. Zbog porodica koje ne žive tako blizu, a odlučili su da baš nama ukažu poverenje, nudimo prevoz od i do vrtića našim vozilom.
MONTESORI METODA
Mi ne možemo učiti dete kako da bude umetnik, ali možemo mu pomoći da samo razvije
Oko koje vidi
Ruku koja sluša
Dušu koja oseća
– Marija Montesori
Montesori program je osnovala pedijatar Marija Montesori 1907. godine i ovaj program naglašava značaj i potrebu da svaka osoba pronađe svoju ulogu, smisao i cilj postojanja u životu.
Montesori pedagogija smatra da dete od rođenja pa do svoje šeste godine ima “upijajući um” i da ova genijalna mogućnost mentalnog upijanja, omogućava deci da nauče jezik, usavrše pokrete tela i usvoje određena pravila.
Još jedna bitna stvar koju je uočila Marija Motesori je da deca u svom razvoju ličnosti prolaze kroz određene osetljive periode života.
Ovi periodi u životu deteta su kada je dete određenim podsticajem iz svog okruženja, usvojilo nova znanja ili nove veštine, i mogu se primetiti kod sve dece u približno istom uzrastu. Suština je da su ti periodi idealno vreme za razvoj određene veštine ili sticanja određenog znanja kod deteta.
Dete uzrasta od tri do šest godina prolazi kroz proces pojave svesti i volje, i samim tim polako postaje samosvesno biće. Primenom Montesori filozofije i Montesori materijala (posebni didaktički materijali koje je razvila M.Montesori i koji se koriste u edukaciji) pružamo detetu mogućnosti za sakupljanjem novih znanja i da kontinuirano razvija svoju svest.
ČETIRI GLAVNE OBLASTI U PREDŠKOLSKOM PROGRAMU
2. Učenje kroz korišćenje čula: Vežbe su napravljene tako da deca koriste svih pet čula kako bi sticala znanja iz okoline. Na primer dete uči o lišću koje opada tako što koristi čulo dodira kako bi osetilo koliko je lišće krto.
3. Jezik umetnosti: Deca se podstiču da se izraze verbalno i uče da prepoznaju i da prate određena slova. To čini osnovu za kasnije učenje čitanja i pisanja.
4. Matematika i geometrija: Deca uče o brojevima uz pomoć ruku korišćenjem posebnih Montesori materijala, i tako savladavaju sabiranje, množenje i druge matematičke operacije sa lakoćom i radošću.
Peta oblast koju ne treba zanemariti i kojoj se takođe posvećuje pažnja je učenje o muzici, umetnosti, životinjama, geografiji…
Za rešavanje zadatka koriste se knjige, slagalice, umetnički projekti….
Kada dete uspešno reši zadatak, ono svoj rad stavlja na policu i prelazi na rešavanje drugog problema.
Dnevni raspored predviđa igranje dece samostalno ili u grupama.
Naše iskustvo je takodje pokazalo da se kod dece prava vrednost učenja odnosi na samo iskustvo deteta tokom tog procesa, a ne na ishod učenja. Zbog toga, mi u Big Bird izbegavamo, koliko je to moguće da se mešamo tokom njihovog crtanja, seckanja, šivenja, kuvanja, i njihovog rada uopšte.
Big Bird se pridržava principa Montesori pedagogije, a kako u Montesori školama edukatori nisu jedini koji uče decu, često starija deca pomažu mlađima učeći ih kako da savladaju pojedine veštine.
Jedna osobina koja zauzima važno mesto u našem kolektivu, bez obzira na uzrast naših polaznika, jeste da mi neprekidno ohrabrujemo kod dece razvijanje ODGOVORNOSTI prema svemu što oni rade kao i prema onima sa kojima su u kontaktu, kako u našem kolektivu, tako i izvan njega.
Big Bird je ponosni član Montesori Društva Srbije, i naši vaspitači su obučavani na zvaničnim Montesori kursevima, kako bi Vašoj deci pružili ono najbolje iz Montesori pedagogije.
Deca su nam
poslata kao kapi kiše
koje dolaze iz duše,
kao bogatstvo i
obećanje koje se
uvek mora ispuniti.
Naša je dužnost da se pobrinemo
da se sve to zaista ispuni.
– Marija Montesori